Alweer meer dan 50 jaar geleden, in 1967, werd er voor het eerst een motorrace gehouden op het circuit ‘De Varsselring’. De eerste wedstrijd werd verreden op een 3 meter brede baan voorzien van een dunne slijtlaag. Vele coureurs en toeschouwers kwamen af op deze motorrace. Dat was het begin van iets moois en iets unieks. Na eerst een aantal jaren nationale races te hebben georganiseerd, organiseert het begin jaren 70 de eerste internationale wedstrijd. In de jaren 70 en 80 hebben vele wereldkamioenen in Hengelo gereden. Zij gebruikten het startgeld en prijzengeld dat zij kregen tijdens deze wedstrijden om de Grand Prix wedstrijden te bepalen. Bij geschiedenis is te lezen welke tientallen wereldkampioenen in die jaren allemaal in Hengelo hebben gereden.

adobergb - races hemgelo 2009hengelo races 2009 mg 000820090524ruud bussmanncanonwwwbussmann-fotografienl-900 20140210 1996378803

Dat de races in Hengelo (Gld) nog steeds aantrekkelijk zijn, blijkt wel uit het feit dat in 2013, na 20 jaar, weer een wereldkampioen in Hengelo heeft gereden. De laatste jaren zien wij meer en meer buitenlandse rijders naar Hengelo komen. De TT races op het eiland Man worden steeds populairder en rijders gebruiken de races in Hengelo als voorbereiding. Naast deze rijders komt de vaderlandse en Belgische top ook nog steeds naar de races. De races in Hengelo tellen immers voor zowel het Open Nederlands Kampioenschap (ONK) als het Belgisch Kampioenschap (BK).

adobergb -  dsc0995-900 20140210 1608854773

2014 4 onk wegraces hengelogld 2014 foto henk teerink 279 900 20140723 1024223386 2014 - 7 irrc supersport hengelo gld 2014 foto henk teerink 434-900 20140723 1190859463

De Nederlanders die op WK-niveua actief zijn hebben, jaren op Hengelo gereden. Michael van der Mark, vierde in de eindstand van het WK Supersport 2013, heeft vele jaren op Hengelo gereden in de Moto3/125cc klasse. Dat geldt ook voor Scott Deroue en Bryan Schouten, beide in 2014 uitkomend in de GP Moto3. Maar ook de GP-rijders van de laatste jaren Jasper Iwema, Joey Litjens, Raymond Schouten en de Belg Sebastien LeGrelle. Dat nog veel rijders uit de Benelux naar Hengelo komen heeft een reden. Het evenement is goed georganiseerd, altijd gezellig, met jaarlijks duizenden toeschouwers, en er wordt blijvend aan de veiligheid gewerkt.

adobergb -  dsc1044-900 20140210 1025723840

Aangezien de wegraceport weer meer op TV komt en meer Nederlanders actief zijn op WK-niveau is de verwachting dat het aantal toeschouwers zal toenemen. De sport komt meer onder de aandacht van een breder publiek. Dat is niet het enige. Naast de wedstrijden voor het ONK en BK wil de HAMOVE het publiek ook internationale wedstrijden bieden. In 2003 was HAMOVE betrokken bij de oprichting van de IRRC (International Road Racing Championship). Wedstrijden voor dit kampioenschap worden op stratencircuits in Nederland, Duitsland, België en Tsjechië verreden. Afgelopen jaar hebben coureurs uit Nederland, België, Duitsland, Ierland, Engeland, Tsjechië, Slovenië, Hongarije, Zwitserland, Denemarken en Frankrijk meegereden. Deze competitie zal een steeds belangrijkere plaats gaan krijgen op de internationale motorracekalender.

adobergb -  dsc1134-900 20140210 1452027503

2014 - img 3134-900 20140723 1738600591 2014 - img 3124-900 20140723 1858591686

Sponsoring van de races is om een volgende reden interessant. Door de grote belangstelling van sponsors, publiek en media tijdens beide races kunt u een grote groep potentiële klanten bereiken. Naast verschillende regionale media (radio, TV en schrijvende pers) besteden ook landelijke en internationale media (nationale en internationale motorbladen, nationale en internationale websites, MotorsTV met tientallen miljoen potentiële kijkers) aandacht aan de BeNeCup (ONK en BK) motorraces.

onk 125-cc hengelo 2011 foto henk teerink 37-900 20140210 1549381740

Wat krijgt u ervoor terug:

  • kaarten voor de VIP ruimte, een professioneel aangeklede tent met een buffet, bediening en een VIP terras. Vanaf het VIP terras heeft u goed zicht op alles wat zich op de baan afspeelt.
  • mogelijkheid om tijdens de races reclame te maken via spandoeken, vlaggen, circuitomroep of het programmaboekje. De spandoeken zullen opgehangen worden op plaatsen met veel publiek en plaatsen die interessant zijn voor de media.
  • aandacht van diverse media (TV, radio, tijdschriften en kranten).
  • een sponsormeeting in het najaar, waarbij er onder het genot van een drankje, teruggekeken wordt naar het afgelopen seizoen en vooruit gekeken wordt naar het volgende seizoen. De meeting wordt afgesloten met een buffet.

Geinteresseerd? Neem contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.